Stránky

2012/04/18

Ann Granger

Znáte? Skvělé. Neznáte? Seznámím!

Právě jsem dočetla nejnovější, česky vydanou, detektivku této britské spisovatelky. Jedná se už o devátý příběh, tentokrát s názvem Dotek smrtelnosti, a zase to bylo dobré. Proto píšu tenhle článek, protože mám pocit, že si Ann Granger zaslouží, aby byla u nás známější.

Pravda, zrovna tento díl série nepatří k těm nejlepším (z těch novějších se mi velmi líbila Svíčka za mrtvého), ale stále si to drží vysokou úroveň, a hlavně, Granger je pro mne taková srdeční záležitost. Sama jsem se k ní dostala před třemi lety – a hned mne očarovala.

Pamatuji si, jak jsem šla do knihovny, půjčila si první díl Na to vem jed – a druhý den cupitala pro další tři, které byly tenkrát už vydány. Krásný týden to tehdy byl povím vám, taky jsem byla mladší a hezčí, no nic, popojedem:-).

Jedná se o klasickou anglickou detektivku. Ocitáme se na venkově, konkrétně v Bamfordu a jeho okolí. Hlavními postavami jsou Alan Markby, příslušník policie a Meredith Mitchellová, pracovnice na konzulátu, která se vždycky připlete na místo činu. Knihy propojuje právě tato dvojice, která k sobě postupně nachází cestu a snaží se vybudovat vztah, ale to je v ději vždy opravdu velmi okrajové.

Nevím, čím mne Granger uhranula, nejsem čtenář detektivek, nemám ráda mnohadílné série, ale prostě, tady jsem podlehla. Strašně mě baví. Obyčejní lidé, venkov, je mi to takové blízké, zdá se mi, že se zde dozvídáme dost o lidských povahách, jejich pohnutcích, tvrdé dřině na statku, koně a kozy, zločiny z vášně, neúmyslné či plánované, rozumná rozluštění záhad.

Knihy vydává Motto, ve slušném tempu od roku 2006, a moc musím pochválit titulky a vůbec fyzickou podobu knihy, velmi podařené.

Na každou další knížku autorky se těším jako jiní na další díl Pottra či Zeměplochy (předpokládám, ani jedno jsem -bohužel či bohudík?- nečetla), nejde o něco, co by chytlo masy lidí, pár přátel, kterým jsem Ann vnutila, se moc nelíbila, což mne sice mrzí, ale mohu jen pokrčit rameny, a doporučovat dál a dál...však tak právě činím u tebe, čtenáři můj.

Dnes jsem knihu dočetla, teď o tom píšu a už zase netrpělivě čekám na další díl, snad vyjde brzy a já si vymezím den volna, kdy si pomaloučku budu ukrajovat stránku za stránkou z dalšího příběhu z pera Ann Granger.

Kdo má rád klasické detektivky a náhodou Ann Granger minul, doufám, že to brzy napraví.

Ann Granger
patnáctidílná série případů Mitchellové a Markbyho

Česky již vyšlo:
Na to vem jed
Čas pro vraždu
Pohřben zaživa
Vražda mezi námi
Kdo jinému jámu kopá
Skvělé místo pro smrt
Květiny na jeho pohřeb
Svíčka za mrtvého
Dotek smrtelnosti

Žádné komentáře:

Okomentovat