Stránky

2016/10/21

Citáty v poznámkách

Koukám na plochu svého počítače, která se celá hemží barevnými lístečky s poznámkami. Co je potřeba koupit, co nezapomenout vyřídit, co mám v plánu v delším časovém horizontu, jaké knihy mě zaujaly a chci si je sehnat a přečíst. Zhruba každá třetí poznámka je nějaký výpisek z knihy či citát. A tak mě teď napadlo, že si je projdu, vypsané citáty sepíšu do jednoho wordového dokumentu a dám na blog. Třeba některá z uvedených myšlenek zaujme i vás. A když ne, aspoň si přečtete, co v tom obřím mraku vět a souvětí, které skrze mne proplouvají, mě natolik zaujalo, že jsem si to musela vypsat s tím, že se k tomu vrátím a že o tom chci přemýšlet.
Tak tady to je: 

Člověk může psát jenom tak dobře, jak dobře má načteno.”(Dan Kurland)

Dobře psát se naučíte čtením.

Nejdůležitější je psát život. (Bohumil Hrabal)

Neuděláš-li to dnes, bude zítřek stejný jako dnešek. Začni uskutečňovat své sny. Teď je k tomu ta pravá hodina. (G.G. Márquez)

Když už jsme si vybrali nějakou cestu, nikdy se neohlížejme zpátky ani nedopusťme, aby nám v srdci hlodaly pochybnosti. (Coelho)

Místo “nemám na to čas” si zkuste říct nahlas: “Není to pro mě důležité.” (Barbora Šťastná?)

Život se scvrkává nebo zvětšuje úměrně naší odvaze.(Anais Nin)

Jedinou prohrou je něco nezkusit. (George Clooney)

Ne, myslím v souvislosti s tvou životní láskou. Každý v sobě nosí jednoho člověka. Jednu kulku. A když má v životě štěstí, naskytne se mu příležitost se s tím člověkem setkat. Jakmile se to stane, jakmile mu ta kulka proletí srdcem, přestanou všichni ostatní existovat. Ať se stane cokoliv - smrt, rozvod, nevěra, cokoliv -, nikdo jiný už se tomu člověku nedokáže přiblížit. To je teorie jedné kulky. (Michael Connelly - Strašák)

To, co o sobě někdo říká, zdaleka nevypovídá tolik jako to, co skutečně dělá.

Prosím, děkuji a promiň. (Papež dal lidem recept na šťastné manželství)

To, jaký váš partner je, závisí do velké míry na vás. Na tom, co se z něj znovu a znovu učíte vidět.

Rány, které si člověk způsobí sám, se léčí těžko. (William Shakespeare)
  
Můj život byl fantastický, protože byl všední. (Vladimír Holan)

Je čas pro práci a pro lásku. Žádný jiný neexistuje. (Coco Chanel)

Pokud chcete být nenahraditelní, musíte být odlišní. (Coco Chanel)

Nejodvážnější věc je myslet sami za sebe. Nahlas. (Coco Chanel)

Že jste na dobré cestě, prý poznáte podle lidí, které na ní potkáváte.

Vypravování odhaluje smysl všeho, aniž by se dopustilo špatné definice.  (Hannah Arendt)

-----

pozn.: U některých citátů nemám bohužel uvedený zdroj, tak se omlouvám Vám i autorům daných slov. 

Žádné komentáře:

Okomentovat