Stránky

2015/10/26

O odvaze, jak lépe prožívat maličkosti

Byl to přesně týden od porodu, doma jsme se s malou a tatínkem sžívali, když zazvonil kurýr. Přivezl mi novou knížku od Barbory Štastné Jak jsem sebrala odvahu. Ještě ten den jsem ji musela rozečíst.

Na knihu jsem se strašně těšila, a když se teď snažím ujasnit si, proč vlastně, když jsem vesměs všechny části v minulosti pročetla na Bářině blogu, je to v tom, že se ty texty dají číst opakovaně. Jsou upřímné, reálné. Beru si z nich stále něco nového.

Nemám ráda seberozvojové knihy, ale tam Bářiny knihy neřadím. Tohle je o zásadních drobnostech života - umět říkat ne, umět říkat ano, nebát se vyjít v pozornost budícím klobouku, hledat nové přátele... Tohle je vidění světa, které potřebuji a které mi umožňuje brát si z každodennosti víc a lépe.

Věci, které doopravdy chci dělat, poznám velmi snadno: dělám je. Pokud možno hned teď.
str. 84

Knihu jsem přečetla za týden - protože jsem ji chtěla přečíst, čas jsem si i při miminku našla. Jednotlivé kapitoly knihy jsou zaměřeny na konkrétní témata, a proto se dá číst po kouskách. 

Namísto "nemám na to čas" si zkuste nahlas říct "není to pro mě důležité," Poslouchejte, jak to zní, a pozorujte, jaký z toho máte pocit. Zkusila jsem to. Ano, zní to příšerně. Tak příšerně, že alespoň u některých věcí jsem si rozsvítila velký nápis URGENT!
str. 32

Velmi mě oslovil závěrečný seznam sta bobříků odvahy, který dali dohromady čtenáři Štastného blogu. Ihned jsem v duchu začala sepisovat ten svůj. A začala pracovat na jeho odškrtávání. Vsadím se, že i vy při čtení této knihy dostanete chuť něco zlepšit a překonat (se). A i kdyby ne, tak bohatě stačí, že vám čtení Bářiných úvah vykouzlí úsměv na tváři.


Obálka titulu Jak jsem sebrala odvahu

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji Martinus.cz.

Žádné komentáře:

Okomentovat