Stránky

2020/01/11

Mé paradoxy


Přemýšlím o budoucnosti tím, že čtu o minulosti jiných lidí. Životopisy, knižní rozhovory, podcasty. Tolik zajímavých osudů, silných osobností, dýchání pro jednu konkrétní věc.
Čerpám představivost skrze dětskou fantazii při hraní. Polepit balonek, aby byl veselejší. Ze šňůrky od bundy mámy si udělat vodítko a hrát si na pejska. Z kočárku udělat mop a hrát si na vytírání. Otočit korunku dolů přes oči a z princezny je tu hnedle rytíř.
Nenosím hodinky, abych nechala čas plynout pomaleji. Je přece jedno, jestli si s dětmi budu hrát na čarodějnice pět minut nebo hodinu. Podstatné je dělat to naplno a nasytit dětskou potřebu.
Čím méně má dítě hraček, tím barvitěji si dokáže hrát. Proto i já nepotřebuji tunu věcí, ale z toho mála, co mám, vše dobře využívat.
Když se dítě nudí, vymyslí báječné blbůstky. Když se budu nudit já, může mě napadnout něco kreativního. A spousta blbůstek. Nebo aspoň vydrhnu ledničku.
Mám představu, jaká chci být, a štve mě, že jí sama pro sebe neodpovídám. Přitom dítě beru takové jaké je, nechci ho měnit, je dokonalé se vším, co je. Chci si dopřát stejnou lásku, jako dávám dětem.
Chtěla bych mít prostor být chvilku sama, a přitom se děsím, že za pár let děti o moji přítomnost nebudou už tolik stát. Dcera se taky ráda zavře do svého pokojíčku, kreslí, dělá úkoly, ale pak otevře dveře a pustí ostatní k sobě. Nikdy nesmím zapomenout otevřít dveře.
Ráda plánuji budoucnost, přitom mi uniká dnešek. Dítě se soustředí na teď. Jo je fajn, že za měsíc bude moře, ale teď je ta chvíle, kdy je na zemi a staví z lega nejvíc. Chci, aby i moje současná chvíle byla nejvíc.

Žádné komentáře:

Okomentovat