Stránky

2017/05/16

Lázeňské zápisky II

16.5.

První den opravdového lázeňského života. Lehké spaní, probouzení se do krásného dne. Obléci se do plátěných kalhot a volného trička. Dojít si do jídelny na snídani (doma by mě nenapadlo snídat jogurt, ale tady (a v hotelích vůbec) nic jiného skoro nejím - čím to je? co je to za speciální jogurt?).

Jdu na první procedury - vířivka na ruce, a pak hned na nohy. Tam přetéká voda z nádoby, takže ačkoliv mám vyhrnuté nohavice, nakonec mám celou zadní stranu kalhot mokrou. Takže rychlý úprk na pokoj a převléci se. 

Tři hodiny volna. Chodím parkem, nakouknu do obchodů, sedám na lavičku - tu do stínu, tu na slunce - čtu Ovidiovo Umění milovat a užívám si a) že je krásný den, b) jsem v lázních, c) jsem sama , d) nemusím hlídat dítě, e) nemusím mluvit, f) nemusím vlastně vůbec nic. Je to opojné.

Pak si dojdu namočit ruce do parafínu. To se ponoří dlaně až po zápěstí pětkrát do cca 57 stupňů teplého roztaveného vosku, rychle se vsunou do igelitových pytlíků a převážou ručníkem. A pak si už jen sedíte, vnímáte teplo a tuhnoucí se vosk. A když zazvoní minutka, oddrolíte ztuhlý vosk a cítíte, jak vám ruce děkují za péči.

Na pokoji koukám na další díl Sedmilhářek. Jdu na oběd. Ale pak to přijde - moje nejoblíbenější procedury: termální koupel spojená s masáží celého těla. Svléknete se a vejdete do lázně - kamenná vana zabudovaná do země - s teplou vodou. V takovémhle prostředí určitě probíhá mikve. Nebo si to alespoň já představuji. Ležíte, posloucháte jemnou hudbu, zabalí vás do dek, usycháte a usínáte. A pak ta masáž! Vždycky když ji absolvuji, tak si říkám, proč na ně nechodím pravidelně. Dělá mi to dobře. Bolí mě to (dnes v horní části zad, mám je ztuhlé, asi z nošení Modřinky), ale chci to.
A tady pro dnešek raději skončím:-).

Žádné komentáře:

Okomentovat