Stránky

2012/12/09

Bronzová


Sníh! Je venku a je ho tam spousta. To je úplně něco jiného než v Praze, kde maximálně poletují slabounké vločky. Koukám do zahrady a poprvé mám letos pocit zimy. Přispívá k tomu i venkovní mráz.

Je půl jedenácté dopoledne, vánočka v troubě (snad se nám povede) a já se zavřela ve svém pokoji, abych měla svoji týdenní dávku adventního rozjímání.

Dneska bez písniček, místo toho mi tu hučí kamínka. (War is over jsme si pustili už včera večer.)

Bratr shodil sedm kilo, aby si mohl Vánoce a všechny jejich pokrmové hody užít bez výčitek. Zatím snědl půl kila pracen. Snad ani nestihnou změknout, máma je pekla ve čtvrtek a v pátek po večerech. Kromě toho máme zatím jen perníčky, u nich se ale nějaké velké měknutí nečeká.

Máma nezapomněla ani na barborky (jsou ve sklepě v zavařovačce, aby se nerozvinuly dřív než mají). Já letos tohle všechno nezvládám, ale vychutnala jsem si to minulé svátky. Večer mám ale v plánu udělat kokosky, ať taky přispěji k provonění pokojů.

"Mikuláš právě teď odfrčel z naší ulice červeným Fordem." - psala mi máma ve středu, když jsem se snažila neusnout na přednášce. Strašně mě to pobavilo. Já viděla letos jen jednoho Mikuláše (Malijevský na EKG a anděla mu dělal Rudiš:-). Když jsem odcházela po té nakonec neprospané! přednášce ze školy, potkala jsem dvě holky s blikajícími rohy. Beru to jako, že jsem viděla čerty - ať mám celou skvadru kompletní.

Lidé v tramvajích, metru i autobusech začínají být obtěžkáni nákupními taškami, často z nich koukají barevné role balicího papíru. Když jsem si na Florenci kupovala sýrové houstičky před odjezdem domů, dostala jsem je zabalené do pytlíku s vánočním motivem. Do práce začínají chodit PFka. Lidé do odpovědí na emaily dodávají přání klidně prožitých svátků.

Potřebovala jsem, aby mi jeden pan doktor znovu podepsal fakturu (na minulé účetní špatně udělala DPH). Jestli se prý nebude zlobit. Byla jsem do telefonu strašně milá (ještě víc než jsem normálně:-) - "Budu, ale jenom trošinku, když jsou ty Vánoce."

Zatím tedy spíše milé předsváteční zážitky. Doufám, že to vydrží i v druhé polovině adventu.

Jdu vytáhnout vánočku z trouby.

Žádné komentáře:

Okomentovat