Stránky

2014/07/16

Letní schůzka

Přijela jsem dřív, asi o půl hodiny. Nevím, jak se to mohlo stát, stalo se to totiž poprvé. Nebo vy jste zvyklí, že linkový autobus přijede dřív než podle řádu má? Já tedy ne, naopak vždy počítám s druhou možností.

Nevadí, nic tak hrozného se nestalo. Přijela jsem na F. Sedla si, abych ho viděla, až se objeví. Vytáhla jsem knížku z kabelky a nebem táhly černé mraky. Bude pršet, a hodně. 

To je dobře. Za deště se dějí věci, které jinak ne. Lidé jsou méně opatrní, více bezprostřední, snad lehký dotek dětství to způsobuje. Co se přihodí dneska?

Čtu, jím pendrek z pouti, a je mi krásně. Těším se na něj. Přijde přesně na čas. Nevidí mě. Chvíli ho pozoruji. Zavírám knihu. Schoval se mi za plastovou stěnu autobusové zastávky, přidám do kroku, abych ho dostihla.

Spatříme se. Letmý dotek rtů. I motýli by záviděli. Je jiný, hladce oholený. Zase si vedle něj připadám neupraveně, rozvrkočeně - už vím, to slovo, co hledám, je neseriózně.

Jdeme do kavárny. Jediná kubistická, prý dokonce na světě, jak se dočteme z lístku. Je tu málo lidí, čaj dobrý, povídáme. On o víně a přátelích, o výletech. Vypravuje hezky, mrzí mě, že mi pointy unikají, že se špatně soustředím, že nejsem pozornější posluchač.

Já vypravuji o pouti, o nedělním ránu v zeleni, o smažených řízcích a bramborách. O tom, jak se to všechno u nás točí kolem jídla a pokrmů. (Možná i proto ta moje averze k vaření?) Zase ten pocit, že vyprávím hloupě, o banálnostech, o svém mikrosvětě.

Řekla jsem si, že to bude krátká schůzka, ale co teď, když se od něj nedokážu odpoutat?

Řešení přijde s deštěm. Černá obloha. Zlaté blesky. Bílé kroupy. Čarodějky lásky se činí.

Jdeme deštěm, promoklí do poslední bavlnky. Musíme se osušit. U něj...

Žádné komentáře:

Okomentovat