Stránky

2011/10/09

Monolog anděla

Naše práce je náročná a namáhavá, ale vy lidé si to neuvědomujete a zneužíváte naší dobroty. Často nás voláte o pomoc v případech buďto malicherných, které musíte vyřešit sami (to přece nejde, abychom dělali všechno my, se taky musíte snažit, od toho přece na světě jste!) nebo takovým, kde nic nezmůžeme. Zbytečně, i když přiletíme, můžeme se leda dívat na vaše snažení. Máme směrnice, dle kterých se musíme řídit, tady nejsme v holubníku, ale v Nebeském království.

Pracujeme na osmnáctihodinové směny, ve zbývajícím čase zaskakuje Pomocníček. Pracovní doba se přizpůsobuje osobě, kterou hlídáme tak, aby v době jejího klidového režimu jsem i já mohl odpočívat a byla minimalizovaná možnost, že Pomocný Anděl bude muset řešit nějakou náhlou a naléhavou situaci. Ale i to se může stát, a musí se s tím počítat. V případě nutnosti má právo mne vzbudit nebo ještě lépe zavolat na linku APP*.


Jako Strážce pracuju už dvěstětřicetosm let, vystřídal jsem devět zákazníků, s některými strávil bohužel jen krátký okamžik, s jinými se trápil až neuvěřitelně dlouho. Jelikož jsem již osvědčený a zkušený andělský dozor tak v posledních dekádách dostávám samé náročné případy. Gaunery, nemocné děti, osoby žijící v chudobě a tak. Řeknu vám, je to opravdu vyčerpávající uhlídat vás, však moje chuděrky perutě by mohly vyprávět. Už dávno nejsou křídla běloskvoucí, pružná a silná jak za dob mého mládí. To bejvávalo. Budu si muset zase zažádat o lázně, potřebuji je jako sůl. 

Jak já se vám lidi těším na důchod! Sice mi zbývá ještě přes osmdesát let služby, ale už plánuju, jak budu odpočívat. Namluvím si nějakou hezkou Andělku, pronajmeme si oblak v Rajské zahradě a bude nám krásně. Nikam nebudu muset lítat, hasit žádné průšvihy pošetilých lidských bytůstek. Bude klid a hlavně ticho. Protože to, jak jste vy lidské postavičky upovídané, je hrozné. Nevýhoda nás Andělů-Ochránců je, že slyšíme i to, co nechceme a lidé si myslí, že nemůžeme. Ano, slyšíme vaše myšlenky. Sice je můžeme myslí blokovat, ale to je povoleno pouze v šestihodinovém odpočívacím bloku. Přiznávám, že někdy porušuju předpisy a vypínám i během služby, občas se to opravdu nedá vydržet. No nedivte se, však vy víte, co se vám honí hlavou!

Dneska to byla zase vydatná šichta, lítal jsem jak hadr na holi po celém Lisabonu, zrovna takový hic, a snažil se to svoje neposedný Číslo 9 ochránit před kulkou z revolveru. Povedlo se, ale jsem utahanej víc než kotě po celodenním hraní si s provázkem. Můj současný zákazník je strašně náročnej a nevděčnej. A jak mne zneužívá!, nezbeda jeden. Ten se do těch průšvihů dostává snad schválně. To jsou samé rvačky, přestřelky, bitky, rychlá jízda na motorce. On mi snad chce přivodit infarkt, vždyť to moje srdíčko je už dost opotřebovaný, taky potřebuje chvilku klidu. A k tomu všemu ještě na mne ani nevěří. Modlitbičku jsem od něj neslyšel za těch pětadvacet let, co se s ním trápím ani jednu. Víte, jaké to je muset pracovat beze špetky ocenění? Bída bída, ten váš lidský svět strašně upadá, to vám povídám.

Ale nemyslete, ono i u nás v Nebi. Šetří se všude, snaha o efektivnost, pořád zavádění nějakých novot, samá byrokracie. Vemte si třeba Výkazy o denní službě. To dřív nebývalo, stačilo po směně nahlásit Andělovi-Zapisovateli průběh dne v sedmi větách a stvrdit to úhledným podpisem. Pak rychlá sprcha a člověk se mohl natáhnout na obláček. Dneska? Je potřeba vyplnit čtyři formuláře, z obou stran plných kolonek a tabulek a hodnotících stupnic (např. Na škále od jedné do deseti ohodnoťte pokoru vašeho zákazníka, Počet dobrých skutků, Uveďte hříšné myšlenky či kolikrát se váš člověk provinil proti Desateru). Kdo má na tohle papírování čas, to mi povězte. Stejně se to pak někam zašantročí, a když je  výkaz po letech potřeba před Božím soudem předložit jako důkazní materiál, tak se zpravidla nedohledá. Založil se totiž tak dobře, že už neexistuje.

Anděla-Ochránce nemůže taky dělat každej, to si nemyslete. Probíhá regulérní výběrové řízení, a řeknu vám, bývá tam dost velký přetlak. Jó taky jsem se kdysi nadšeně přihlásil, ale rutina práce vás o většinu iluzí připraví, ale tak to chodí v každém zaměstnání. I když vás vyberou, tak Ochráncem se nestanete hned, kdepak, na pozici se musíte vypracovat. Nejdříve spadáte do úseku Dívej se, kde si projdete pomocnými pozicemi, např. Pozorovatel, Poskytovatel, Podavatel, Přikyvovatel atp. Pak vás čeká práce v oddělení Administrativy, školení v APP, bojový výcvik, psychologické pohovory a pak vás s velkou fanfárou pošlou dělat Učedníka.

Když prokážete vhodné vlohy pro tuto funkci, a váš nadřízený je s vámi spokojen, je možné tak do patnácti let od přijetí do Andělského ochranářského programu očekávat přidělení vlastního lidského hříšníka či hříšnice. Pěkné vyhlídky, není-li pravda? A pak už leží všechna tíha odpovědnosti jen na vašich křídlech.

Máme samozřejmě rozdíly mezi pozicemi Anděl-Ochránce a Anděl-Strážce, ale v pravomocích a povinnostech se to moc neliší, spíše jde o zařazení do platových skupin, tím vás nebudu zatěžovat. Úplně nejvíc oblíbená je pozice Andělíček-Strážníček, ale to dostávají většinou ženské, je zde potřeba většího citu a něhy, plus zpravidla to bývá i fyzicky méně namáhavá práce. Samozřejmě zde najdete i funkce pro nejrůznější rádce, poradce, asistenty, ošetřovatele.....jak já říkám, byrokracie dneska vládne všemu.

Uáááá, už zívám. Naznačení toho, že mám sklapnout klapačku a ne vám tady prozrazovat, jak to u nás vlastně chodí. Však to pro vás není důležité, vy sekejte dobrotu, ať nám nepřiděláváte zbytečnou práci, a my na oplátku vás budeme chránit do roztrhání posledního pírka, když je nás třeba. Tak tedy dobrou noc a nezapomeňte se k nám pomodlit než půjdete spát.
-------------
*Andělská první pomoc

Žádné komentáře:

Okomentovat