Stránky

2012/06/24

Ray Bradbury - Zen a umění psát

Máme umění, abychom nezemřeli na pravdu.

Knih o psaní jistě vychází celá řada. Není to ale zrovna něco, co by mne abnormálně zajímalo, takže to nesleduji. Vím o knize O psaní od Stephena Kinga, která je dobrá. Nyní jsem si pořídila knížku, která se opět objevila na knižních pultech. Jedná se o devět esejů Raye Bradburyho. Paperback nese titul Zen a umění psát. 

Bradbury nedává nějaké konkrétní rady (kromě toho, co ví každý jako psát, co nejvíc a číst, co nejčastěji), ale zamýšlí se na nad svojí tvorbou. Baví mne číst si, jak k někomu jinému přicházejí nápady, jak s nimi pracuje, jak je dokáže zpracovat třeba až po třiceti letech.

Kniha je útlounká, eseje krátké. Je to ale četba poučná a podnětná. Je to kniha, ke které se budu vracet.

Nejvíce mne zaujaly první tři eseje (Radost z psaní, Uháněj, klidně stůj..., Jak pěstovat a živit Múzu) a pak ta poslední (Zen a umění psát). 

Obálka titulu Zen a umění psát

Ray Bradbury: Zen a umění psát - eseje o tvořivosti

1 komentář:

  1. ona znovu vyšla? to je dobře. mám starou, odrbanou... a pořád se k ní vracím.

    OdpovědětVymazat