Stránky

2012/09/25

David Foenkinos - Něžnost

Vešla do obýváku, a všechno tam našla. Tak, jak to nechala. Nic se nepohnulo. Deka pořád na pohovce. Na konferenčním stolku čajník, a také rozečtená kniha. Nejkrutěji ji zasáhl pohled na záložku. Dělila knihu na dvě části; tu první si přečetla, když François ještě žil. A na straně 321 zemřel. Co měla dělat? Lze pokračovat v četbě knihy rozdělené manželovou smrtí?
---------
Stačí dýchat, a čas ubíhá.

Romantický příběh vhodný na noc, kdy nemůžete spát. Tady vám stránky budou utíkat jedna za druhou a nebudete mít chuť knížku odložit dřív než dočtete. Je to oddychová četba, při které jsem si vzpomněla na  Jeden den od Davida Nichollse. 

Mladá dívka Nathalie se seznámí a provdá za fajn chlápka, a je s ním léta šťastná. On pak nešťastnou náhodou umírá. Jak se s tím Nathalie vyrovnává, jak se prokousává následujícími dny a roky svého života a jestli a jak je schopná se opět zamilovat, tak o tom je tahle knížka.

Je to tedy klasický romantický příběh, ale trochu netradičně vyprávěný. 117 krátkých kapitol knihy je různorodých. Některé vyprávějí příběh, jiné přepis písničky nebo recepis, novinový článek, který postava v minulé kapitole četla. To dělá tu knihu zajímavou. Plus mě se líbilo i to, jak kniha byla napsána. Chci si určitě brzy přečíst předchozí Foenkinosovu česky vydanou knížku.

(Jak já nemám ráda filmové obálky! Přijdou mi podbízivé, nenápadité. Ale prodávají, já vím.)


Obálka titulu Něžnost

David Foenkinos - Něžnost 
Argo, 2012.

Žádné komentáře:

Okomentovat