Stránky

2011/11/26

Tvoje ruce

Tvoje ruce.
Milovala jsem na tobě nejvíce.
  
Tvoje ruce to byly, které mne milovaly.

Hrubé dlaně s mozoly, dvakrát tak veliké jako moje. Ztrácela jsem se v nich. Ukrývala jsem se do nich před okolním světem. 

Tvoje ruce to byly, které mne držely.

Chybějící článek tvého pravého prsteníčku vždy ve mně vyvolával bolest z tvé bolesti. Zároveň tě odlišoval od ostatních.

 Tvoje ruce to byly, které mne hladily.

Tvoje ruce, vždy tak teplé, dokázaly zahřát moje, věčně prochladlé.
Tvoje ruce, vždy tak hnědé, jako kdyby bylo věčně léto a byly opálené. Oproti nim mé pobledlé s modrými žilkami. Jako oheň a voda.

Jako se lišily naše dlaně, lišili jsme se i my.
Přesto se naše prsty propojily, jakož i my.

Tvoje ruce to byly, které mne nenáviděly.

Tvoje ruce znám do nejmenších detailů, sledovala jsem je tak pozorně, že jsem viděla nehty růst. Celé hodiny jsem dokázala jezdit ti po čarách, které máš na dlani a vymýšlet ti osudy. Tebe to lechtalo, ale nikdy jsi je neodtáhl.

Tvoje ruce to byly, které mne pak zradily.

Tvoje prsty, tak trpělivé, když slepovaly modely.
Tvoje ruce na mých tvářích. Tvoje ruce objímajíc. 
Tvoje ruce trhajíc mi malou fialku na mezi.
Tvoje ruce s paličkou na maso klepajíc biftek k večeři.
Tvoje ruce s lahví vína, červeného, vývrtkou ho otvírajíc.

Znala jsem je nejvíc na světě, přesto jsem nevěděla, že jsou schopné i ublížit.

Tvoje ruce to byly, které mne pustily.

Nikdy jsi nenosil rukavice, ani když mrzlo. Foukala jsem ti pak do dlaní, abych je zahřála. Ráda jsem ti je mazala indulonou, jemně masírovala. Měla jsem potřebu je ochraňovat. 

Tvoje ruce to byly, které mne uhodily.

Tvoje ruce pro mne znamenaly náš vztah. 
Tvoje ruce mi chybí. 

Tvoje ruce to byly, které mne zničily.

Milovala jsem na tobě nejvíce.
Tvoje ruce.

Žádné komentáře:

Okomentovat