Stránky

2012/05/13

Jo Nesbø – Doktor Proktor a prdicí prášek

Četla jsem Nemesis, četla jsem Pentagram. Krimi romány s postavou Harryho Hola v hlavní roli se mi líbily. Z knih bylo poznat, že Nesbø psát opravdu umí. Proto když teď vyšla jeho knížka pro děti, neodolala jsem a přečetla si ji. Byla jsem zvědavá, jak si autor povede na poli dětské literatury. 

Nezklamal mne. Knížka je humorná, nápaditá, hravá. 

Hlavní postavou je šílený, nebo aspoň skoro šílený, doktor Proktor, maličký zrzavý klučina Bulík, co se právě přistěhoval do sousedství a rád hraje na trumpetu, a jeho nová kamarádka Líza. Tihle tři tvoří skvělou partu, jedí profesorův karamelový pudink a testují prdicí prášek. Jako v každé pořádné knížce, i tady nalezneme záporáky, jsou to dvojčata ze sousedství Truls a Trym spolu s jejich otcem Tránem, co jezdí v hamru. 

Už je to roky, co jsem sama pro sebe četla dětskou knihu, a tak nevím, co u desetiletých dětí letí. Ale myslím, že tohle by se jim líbil mělo. Je to vtipné. Budu to muset na nějakém nebožátku v okolí vyzkoušet. 

Za zmínku určitě stojí i nápadité ilustrace Peta Dybviga, které knihu vhodně doplňují. 


Jo Nesbø – Doktor Proktor a prdicí prášek 
V roce 2012 vydala Jota.

Žádné komentáře:

Okomentovat