Stránky

2012/05/20

Karin Fossumová - Indická nevěsta

Další ze severských detektivních příběhů, kterými český trh přetéká. Ale tohle je prý jiné. Lepší, zajímavější, odlišné. 

No nevím, po dočtení takový pocit nemám. Že by se kniha vymykala, byla ve svém žánru nadprůměrná. Ne, to opravdu ne. Ale špatná zase taky není, četla se dobře, příběh zajímavý, postavy celkem taky. 

Kniha vypráví o Gunderovi Jomannovi, který je sám, stárne, jeho život plyne tak nějak stereotypně a nudně. Rozhodne se s tím nespokojit a vyrazí na dovolenou do Indie, s tajnou myšlenkou, že tam potká ženu svých snů. A opravdu, jedna žena se objeví, číšnice, hezká jen s křivými zuby. Vezmou se. Jomann se vrací domů a čeká na příjezd své ženy. Jenže jeho sestra má autonehodu, a tak pro ni nemůže dojet na letiště. Už se nikdy nespatří. Púna je zavražděna. 

Ale kdo to udělal? Celá vesnice se bojí promluvit, přece nebudou pomlouvat souseda, ublížilo by mu to, a on je určitě nevinný, vždyť ho znají celý život. Takže kdo to udělal? Otázka, jejíž zodpovězení není definitivní a stále vyvolává pochybnosti.

Kniha má otevřený konec, což mám ráda jen někdy, když je to dobře napsané, tady se to i celkem povedlo. 

Chyběl mi větší prostor pro vyšetřovatele, linie s nemocným psem se mi nelíbila. 

Norská spisovatelka knihu naplnila obyčejnými, ale věrohodnými postavami, se kterými příběh prožíváme. Jenže po dočtení knihy na ně poměrně rychle dokážeme zapomenout. 


Karin Fossumová - Indická nevěsta
Vydal Host v roce 2011.

2 komentáře:

  1. To, proč já osobně tuhle knížku považuju za výjimečnou, je míra emocí, které knihu provází. Myslím, že jsem to neviděl zatím v žádné jiné severské krimi a považuju to za skvělý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  2. mne moc nebavila a když jsem došla na konec, byla jsem vyloženě zklamaná... nemám ráda nedotažené věci, i když je to jakože záměr.

    OdpovědětVymazat